Als 'de mens' nou duidelijk steeds belangrijker wordt voor het succes van ondernemingen (je weet, sinds mijn blog van 301209 praat ik niet meer over organisaties, ook niet als het not-for-profit sectoren betreft), en als nou steeds blijkt dat de mogelijkheden van 'de mens' onvoldoende worden benut, of zelfs worden gehinderd, onderdrukt, tot uiting komend in een gemiddeld genomen lage employee engagement, wie moeten we daar dan eens 'op zetten'?
Wie laat je naar je zere kies kijken, naar dat bonkende geluid onder de motorkap van je auto, naar je pleinvrees, het lekkende dakraam van je zolder? Okee, een enkeling zal zelf de diagnose kunnen stellen en de benodigde ingreep kunnen vaststellen én uitvoeren, maar voor de meesten geldt: haal er een specialist bij!
Wie is de specialist als het gaat over 'de mens in de organisatie', de mens die gemiddeld genomen veel meer betrokken zou willen worden, meer willen bijdragen aan 'het' succes van de onderneming?
Juist: HRM, de Advocaat van de Betrokken Werk(onder)nemer. Eerder schreef ik er een kort blog over, maar hier, stukken uitgebreider, een essay over rendement en succes door HRM.
Er zijn nog geen reacties op "Rendement en succes door HRM"