Flex en de crisis

stand november 2011 & het komende jaar

In het laatste deel van november heeft het CBS weer allerlei nieuwe cijfers gepubliceerd en een paar oude bijgesteld, dus hoog tijd voor een frisse blik op de ontwikkeling van de economie en de arbeidsmarkt, de ontwikkeling van het flexgedrag van...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

De energie van Picasso

Mensen zitten vol met intrinsieke motivatie, de meeste althans. Ze willen iets doen, tot stand brengen, ze voelen verlangen, een drang om 'het ding' te doen, 'het' bovendien goed te doen, en daarin steeds beter te worden.

En ook: vertrouwen en waardering voelen, je veilig weten, het besef dat...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

10 Ideas that will change the world

Eind 2008, toen de Grote Recessie net op gang was gekomen, verscheen het erg interessante boek 'Geopolitiek van Emoties' van Dominique Moïsi. Daarin beschrijft hij hoe de wereld te verdelen is in drie emotiesferen: angst, vernedering en hoop.

Moïsi beschrijft hoe hoop regeert in de 'emerging...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Uw belofte

"Many of the world's most successful businesses are triumphs of story-telling more than anything else."

Hm, mooie formulering van The Economist's Schumpeter. Hij noemt vervolgens Marlboro, Jack Daniels en Ben & Jerry's. En had natuurlijk ook nog Disneyland, Google, Starbuck's, Apple, Camel,...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

... en innovatief innoveren

Innoveren dus - altijd al belangrijk geweest, en nu ook zeker.

Want de concurrentie wordt steeds mondialer en steeds intensiever. Natuurlijk is er, door de lagere arbeidskosten in grote delen van de wereld, prijsconcurrentie, maar ook op het gebied van innovatie moeten we steeds meer competitie...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail