Bijzondernemen - van enterprise naar adventureprise

Bruisen - dat zouden meer bedrijven moeten doen.

Surfing the waves.png

Dat is mijn grote droom, dat elke onderneming een bijzonderneming is, van enterprise naar adventureprise, dat iedereen dáár werkt en dat elke leidinggevende een verleidinggevende is. Dat levert gewoon heel veel meer welvaart én welzijn op, voor...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Flexwerk stoppen, FNV? Een nieuw betoog voor meer flex

De Nederlandse flexschil omvat nu zo'n 35% van alle werkenden. Is dat veel? Internationaal gezien zeker. Dus naar minder flex? Zoals onder andere de FNV keihard bepleit?

Of toch niet? Op grond van data van CBS, CPB, Ecorys en ADP kan gesteld worden dat 55% van de Nederlandse werkers flex wil!

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Een prachtige vraag

Grow your flame How can I grow your flame = FIRE challenge.jpg

(hier gevonden,
overigens een lekker ontnuchterend en inspirerend blog
over (de)motiverende W&S / recruitment)

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Hogere lonen (voor meer groei en succes)

Eric Schmidt van Google ziet níets in beknibbelen op lonen en in meer flexibiliteit gericht op kostenverlaging, zo valt te lezen in dit interessante, prikkelende stuk:

Betaal je mensen meer!.png

Hogere lonen onze economische redding? Visies en scenario's

De Grote Vraag is: Hoe krijgen we de economie er weer...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Heb jij ook zo'n MOOI (werk)merk?

Belangrijk én makkelijker dan je denkt!

Iedereen kent of - zelfs - 'heeft' wel een merk (in het Engels: a brand) waar hij / zij behoorlijk of zelfs he-le-maal knettergek van is. Dít (klik op het logo) is een fantastische plek om eens in merkenland te grasduinen - welke merken scoren, en...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Werk- en opdrachtgevers lopen achter de schitterende feiten aan

De Nederlandse beroepsbevolking - wij! - behoort tot de beste ter wereld, zo blijkt steeds weer.

De reus - gekneveld.jpg

Wat een schitterend potentieel!

Onze kennis is top, onze stijl is top (het kan soms wat subtieler, maar de meesten wennen snel aan ons), onze competenties, sociaal en zo, zijn top, wij durven...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (2 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Energie voor de toekomst - in Felix Meritis

Op dinsdag 18 juni 2013 gaf ik de eerste pitch tijdens de - naar ik heb gehoord: zeer gewaardeerde - eerste editie van HR Innovation Day.

De #HRid13 werd georganiseerd door HRcommunity in het prachtige GoudenEeuwse Felix Meritis aan de Keizersgracht in Amsterdam. Bevlogen medewerkers - why &...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Weg uit de stagnatie! (2)

Jaa, daar was 't nieuwe Conjunctuurbericht van het CBS:

Economisch beeld blijft slecht - 310513.png

Eerder deze maand, in 'Weg uit de stagnatie! (1)', stelde ik de vraag hoe we (weer) futureproof kunnen worden. Zo kunnen we het proberen met bezuinigingen en liever nog lastenverzwaringen of door, ook helemaal maar dan tegenovergesteld...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Weg uit de stagnatie!

Dat stagneert lekker! Zes kwartalen krimp op een rij, en ook geen goede bodem voor robuust herstel. Waarmee moeten we stoppen en waarmee moeten we beginnen als we Nederland weer futureproof willen hebben?

Perspectief mogelijk maken of belemmeren.png

Laten we er een meerkeuze-vraag van maken:

  1. Niks
  2. Tsjakka! roepen, gewoon als...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

10 Ideas that will change the world

Eind 2008, toen de Grote Recessie net op gang was gekomen, verscheen het erg interessante boek 'Geopolitiek van Emoties' van Dominique Moïsi. Daarin beschrijft hij hoe de wereld te verdelen is in drie emotiesferen: angst, vernedering en hoop.

Moïsi beschrijft hoe hoop regeert in de 'emerging...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

Uw belofte

"Many of the world's most successful businesses are triumphs of story-telling more than anything else."

Hm, mooie formulering van The Economist's Schumpeter. Hij noemt vervolgens Marlboro, Jack Daniels en Ben & Jerry's. En had natuurlijk ook nog Disneyland, Google, Starbuck's, Apple, Camel,...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (9 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail

... en innovatief innoveren

Innoveren dus - altijd al belangrijk geweest, en nu ook zeker.

Want de concurrentie wordt steeds mondialer en steeds intensiever. Natuurlijk is er, door de lagere arbeidskosten in grote delen van de wereld, prijsconcurrentie, maar ook op het gebied van innovatie moeten we steeds meer competitie...

Lees verder →

Reageer op dit artikel (0 reacties)

Deel dit idee:
Deel op Linked inDeel op NuJijtoevoegen aan EkudosVoeg dit artikel toe aan MSN Reporteremail