Dat is mijn grote droom, dat elke onderneming een bijzonderneming is, van enterprise naar adventureprise, dat iedereen dáár werkt en dat elke leidinggevende een verleidinggevende is. Dat levert gewoon heel veel meer welvaart én welzijn op, voor...
De Nederlandse flexschil omvat nu zo'n 35% van alle werkenden. Is dat veel? Internationaal gezien zeker. Dus naar minder flex? Zoals onder andere de FNV keihard bepleit?
Of toch niet? Op grond van data van CBS, CPB, Ecorys en ADP kan gesteld worden dat 55% van de Nederlandse werkers flex wil!
Eric Schmidt van Google ziet níets in beknibbelen op lonen en in meer flexibiliteit gericht op kostenverlaging, zo valt te lezen in dit interessante, prikkelende stuk:
Hogere lonen onze economische redding? Visies en scenario's
De Grote Vraag is: Hoe krijgen we de economie er weer...
Iedereen kent of - zelfs - 'heeft' wel een merk (in het Engels: a brand) waar hij / zij behoorlijk of zelfs he-le-maal knettergek van is. Dít (klik op het logo) is een fantastische plek om eens in merkenland te grasduinen - welke merken scoren, en...
De Nederlandse beroepsbevolking - wij! - behoort tot de beste ter wereld, zo blijkt steeds weer.
Wat een schitterend potentieel!
Onze kennis is top, onze stijl is top (het kan soms wat subtieler, maar de meesten wennen snel aan ons), onze competenties, sociaal en zo, zijn top, wij durven...
Op dinsdag 18 juni 2013 gaf ik de eerste pitch tijdens de - naar ik heb gehoord: zeer gewaardeerde - eerste editie van HR Innovation Day.
De #HRid13 werd georganiseerd door HRcommunity in het prachtige GoudenEeuwse Felix Meritis aan de Keizersgracht in Amsterdam. Bevlogen medewerkers - why &...
Eind 2008, toen de Grote Recessie net op gang was gekomen, verscheen het erg interessante boek 'Geopolitiek van Emoties' van Dominique Moïsi. Daarin beschrijft hij hoe de wereld te verdelen is in drie emotiesferen: angst, vernedering en hoop.
Moïsi beschrijft hoe hoop regeert in de 'emerging...
"Many of the world's most successful businesses are triumphs of story-telling more than anything else."
Hm, mooie formulering van The Economist's Schumpeter. Hij noemt vervolgens Marlboro, Jack Daniels en Ben & Jerry's. En had natuurlijk ook nog Disneyland, Google, Starbuck's, Apple, Camel,...
Innoveren dus - altijd al belangrijk geweest, en nu ook zeker.
Want de concurrentie wordt steeds mondialer en steeds intensiever. Natuurlijk is er, door de lagere arbeidskosten in grote delen van de wereld, prijsconcurrentie, maar ook op het gebied van innovatie moeten we steeds meer competitie...
Dzjeng Blog is een platform waarop u wereld- en markt-inzichten krijgt aangereikt en kunt delen, inspiratie voor uw eigen verbeelding en droom, waar uw durf kan groeien, waar u contacten kunt leggen, ideeën kunt toetsen, kunt bouwen aan uw expeditie naar prachtige prestaties, en aan uw strategie, de bezieling van uw mensen en een stimulerende organisatie.